Συντήρηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Τι χρειάζεται;

συντηρηση ηλεκτρικου αυτοκινητου

Σκέφτεστε να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θέλετε να μάθετε τα πάντα για την τακτική συντήρησή του; Τότε είστε στο κατάλληλο μέρος!

Γνωρίζετε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δε χρειάζονται την συντήρηση όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα; Δεν υπάρχουν αλλαγές λαδιών, υγρά κιβωτίου, ψυκτικό υγρό, αντικατάσταση μπουζί, καθαρισμός μπεκ και άλλα τόσα μηχανικά μέρη που πρέπει να συντηρείς τακτικά!

Στην πραγματικότητα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλει λίγα και ξεκάθαρα πράγματα:

  • Να φορτίζει
  • Να αλλάζετε το φίλτρο του air condition
  • Να ελέγχετε και να αλλάζετε τα υγρά φρένων και τα τακάκια όποτε απαιτούνται
  • Να κάνετε αλλαγή ελαστικών όταν συμπληρώσετε τα απαιτούμενα χιλιόμετρα

Τίποτα άλλο! Καταπληκτικό;

Που διαφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα οχήματα EV (electric vehicles – οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με ρεύμα) δεν τροφοδοτούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης όπως ένα όχημα βενζίνης ή πετρελαίου. Αντί αυτού, χρησιμοποιούν την αποθηκευμένη ενέργεια που έχουν στην μπαταρία για να εκκινήσουν τον ηλεκτροκινητήρα που αυτός με τη σειρά του τροφοδοτεί με μηχανική ενέργεια το αυτοκίνητο.

Η έλλειψη κινητήρα εσωτερικής καύσης κάνει τη συντήρηση του αυτοκινήτου πολύ πιο εύκολη αλλά και πιο οικονομική!

 

Συντήρηση ηλεκτροκινητήρα

Οι ηλεκτροκινητήρες δεν έχουν πολλαπλά κινούμενα μέρη όπως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης – αποτελούνται από ένα μόνο μέρος – τον ρότορα! Σε σχέση με το χάος που επικρατεί σε έναν θερμικό κινητήρα, στον ηλεκτροκινητήρα όλα μοιάζουν τόσο τακτοποιημένα!

Κάθε ηλεκτροκινητήρας έχει σχεδιαστεί για να είναι μόνιμα σφραγισμένος και δεν ανοίγει για επιδιόρθωση – έχουν δε αντοχή μεγαλύτερο από 200.000 χιλιόμετρα!

Αν υπάρξει βλάβη στον ηλεκτροκινητήρα, τότε γίνεται αντικατάσταση όλου του μοτέρ και όχι επιδιόρθωση, στις περισσότερες περιπτώσεις.

 

Σύστημα μετάδοσης

Η μετάδοση σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει καμία σχέση με ό,τι γνωρίζαμε μέχρι τώρα! Η ροπή στα ηλεκτρικά οχήματα είναι άμεση διαθέσιμη, από την αρχή του φάσματος κίνησης μέχρι τις υψηλές ταχύτητες.

Δεν υπάρχουν ταχύτητες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς είναι πλήρως αυτόματα ενώ επίσης ξεχνάτε προβλήματα όπως χαλασμένο σασμάν ή αντικατάσταση του δίσκο πλατό ανά κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα.

 

Δεν χρειάζεται συντήρηση η μπαταρία παρά μόνο ορθή χρήση

Οι μπαταρίες που υπάρχουν σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο δε χρειάζονται καμία συντήρηση παρά μόνο μια ορθή χρήση όπως είναι η καθημερινή φόρτιση έως το 80%, όχι εκφόρτιση κάτω από το 20% και όσο το δυνατόν λιγότερη χρήση ταχυφορτιστή DC με υψηλές ταχύτητες.

Τα προηγμένα ενσωματωμένα συστήματα παρακολούθησης της μπαταρίας (BMS), ελέγχουν συνεχώς τη λειτουργία της μπαταρίας και την προστατεύουν από υπέρταση, υψηλή θερμοκρασία και άλλα προβλήματα που πιθανόν θα δημιουργούσαν κάποιο πρόβλημα.

 

Ξεχνάτε την αλλαγή στα τακάκια!

Αν στο αυτοκίνητο που είχατε τώρα σκεφτόσασταν σχετικά με το πότε να αλλάξετε τακάκια στα φρένα, τώρα αυτό θα πρέπει να το ξεχάσετε!

Εξαιτίας του φρεναρίσματος με τον ηλεκτροκινητήρα εξοικονομείτε από τη φθορά στα τακάκια και επίσης φορτίζετε και την μπαταρία – τέλειο;

Όταν αφήνετε το πετάλ της επιτάχυνσης – και εφόσον υπάρχει η δυνατότητα του Regen braking – τότε το αυτοκίνητο μειώνει ταχύτητα φρενάροντας με τον ηλεκτροκινητήρα και την ίδια ώρα επιστρέφει την ενέργεια φορτίζοντας την μπαταρία!

Τα τακάκια σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να χρειαστούν αλλαγή ακόμα και στις 200 – 300 χιλιάδες χιλιόμετρα!

 

Συντήρηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Πιο εύκολη και απλή απ’ότι πιστεύετε!

Όταν ακούμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ίσως ο νους μας πηγαίνει σε κάτι δύσκολο, με πολλά συστήματα και περίπλοκη συντήρηση. Όμως στην πράξη ισχύει το ακριβώς αντίθετο!

Ένα τυπικό θερμικό αυτοκίνητο έχει πολλά πράγματα που πρέπει να προσέξει στην συντήρησή του όπως την αλλαγή λαδιών, τον ιμάντα χρονισμού ή ακόμα και τυχόν προβλήματα στην αντλία νερού ή στον αισθητήρα λάμδα που είναι υπεύθυνος για τα καυσαέρια του αυτοκινήτου

Όλα αυτά τα ξεχνάτε με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζί ακόμα και τις επισκέψεις σε συνεργείο ή την αντιπροσωπεία.

Με ένα ετήσιο service για αλλαγή των φίλτρων καμπίνας καθώς και ίσως μια αλλαγή μπρος πίσω τα ελαστικά και έναν καθαρισμό των φρένων λόγω μεγάλης απραξίας ανάλογα τα χιλιόμετρα που έχετε, το αυτοκίνητό σας θα είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση!

Η συντήρηση του ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ πιο εύκολη αλλά και οικονομική σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό αυτοκίνητο είτε βενζίνης είτε diesel . Μπορεί το κόστος αγοράς ακόμα να είναι λίγο υψηλότερο όμως θα πρέπει να υπολογίσετε τα πόσα χρήματα γλιτώνετε κάθε χρόνο από serviceκαθώς επίσης και τις πιθανές ζημίες που θα βγούνε μετά το τέλος της εγγύησης.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έχει αρκετά λιγότερα τεχνικά προβλήματα, καθώς αποτελείται από λίγα κινούμενα μέρη που μπορεί να παρουσιάσουν βλάβες.

Σύνοψη

Συνοπτικά μπορούμε να πούμε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται τα παρακάτω για την τακτική συντήρησή του:

Ετήσια πράγματα που πρέπει να ελέγχετε ή/και να αλλάζετε:

  • Φίλτρο καμπίνας / air condition
  • Οπτικός έλεγχος στα τακάκια και ίσως καθαρισμό αν έχουν μεγάλη απραξία και σκόνη/βρωμιές
  • Οπτικός έλεγχος ελαστικών και αλλαγή αν έχουν συμπληρώσει τα απαιτούμενα χιλιόμετρα
  • Αλλαγή υγρού φρένων κάθε 2 χρόνια
  • Αλλαγή μικρής μπαταρίας 12V κάθε 2-3 χρόνια

Αν «ψάχνεσαι» να αγοράσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο asfaleies24 προσφέρουμε τις καλύτερες επιλογές για ασφάλεια ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανάμεσα στις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες!

Αν απλά θέλεις να μάθεις τα πάντα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από καθαρό ενδιαφέρον, τότε ίσως να σε ενδιαφέρει η online ασφάλιση αυτοκινήτου που θα βρεις στην ιστοσελίδα μας, με τιμές από μόλις 40€ / εξάμηνο!