5 πραγματα να ελεγχετε στη μηχανη σας

5 πράγματα που πρέπει να ελέγχετε περιοδικά στη μοτοσυκλέτα σας

Εκτός από το τακτικό, προγραμματισμένο service της μηχανής σας, θα πρέπει να ελέγχετε κάποια πράγματα περιοδικά για να διατηρείτε η βέλτιστη λειτουργία της.

Μια μηχανή χρειάζεται φροντίδα ώστε να λειτουργεί πάντα στο 100%, δίχως απρόσμενα προβλήματα.

Υπάρχουν κάποια μικρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε, σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα που όχι μόνο θα βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία της μηχανής αλλά επίσης θα αυξήσουν το χρόνο ζωής του κινητήρα και τέλος, θα μειώσετε πολύ τις πιθανότητες για απρόσμενα τεχνικά προβλήματα.

Πάμε να δούμε μαζί τι χρειάζεται να προσέχετε και να συντηρείτε στη μηχανή σας, χωριστά από τα προγραμματισμένα περιοδικά service.

 

Συντήρηση αλυσίδας

Αν η μηχανή σας έχει αλυσίδα και όχι ιμάντα, τότε χρειάζεται μια συντήρηση για να παραμένει καθαρή και αρκετά σφιχτή στη θέση της.

Αν η αλυσίδα είναι χαλαρή και βρώμικη τότε θα φθαρεί πολύ γρήγορα και σε μικρό χρονικό διάστημα ίσως να χρειαστεί να την αλλάξετε.

Η συντήρηση της αλυσίδας απαιτεί τον καθαρισμό της καθώς και την λίπανσή της. Η συντήρηση μπορεί να γίνεται κάθε 500-700 χιλιόμετρα από εσάς, πριν την προγραμματισμένη συντήρηση στο συνεργείο.

Αυτό το διάστημα συντήρησης διαφέρει ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης όπως το αν οδηγάτε τη μηχανή περισσότερο off road σε συνθήκες πολύ άμμο και σκόνη, κτλ.

 

Λίπανση του κινητήρα

συντηρηση μηχανης

Η σωστή λίπανση του κινητήρα είναι ζωτικής σημασίας! Οι μηχανές έχουν μικρό δοχείο λαδιού και σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να κάψουν τα λάδια και η στάθμη να μειωθεί σημαντικά.

Θα πρέπει να ελέγχετε τακτικά το λάδι στον κινητήρα και αν χρειαστεί να συμπληρώνετε. Αν βλέπετε ότι παρατεταμένα καίγονται ή χάνονται λάδια, τότε θα πρέπει να ψάξετε λίγο παραπάνω το πρόβλημα.

Η αλλαγή λαδιών ενδείκνυται κάθε 3.000 με 5.000 χιλιόμετρα.

 

Έλεγχος πίεσης ελαστικών

Τα ελαστικά της μηχανής είναι από τα πιο σημαντικά εξαρτήματά της καθώς αυτά έρχονται σε επαφή με το έδαφος και κρατάνε την πρόσφυση!

Αυτός είναι και ο λόγος που η σωστή πίεση είναι τόσο σημαντική. Ακόμα και 1-2 psi αν έχετε διαφορά, μπορεί να οδηγήσει σε τεράστια αλλαγή στον τρόπο χειρισμού της μοτοσυκλέτας.

Να ελέγχετε τουλάχιστον 1 φορά κάθε 2 εβδομάδες την πίεση των ελαστικών και να συμπληρώνετε όταν χρειάζεται.

Η μέτρηση και η προσθήκη αέρα πρέπει να γίνεται πάντα όταν τα ελαστικά είναι κρύα.

 

Έλεγχος της μπαταρίας

Οι περισσότερες πλέον σύγχρονες μηχανές έχουν αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα επάνω τους και όλα αυτά απαιτούν αυξημένη ισχύ από την μπαταρία.

Οι μπαταρίες των μηχανών δυστυχώς είναι αρκετά μικρές και πολλές φορές εξαντλούνται πολύ γρηγορότερα από το αναμενόμενο!

Έτσι, είναι επιτακτική ανάγκη να ελέγχετε τακτικά την μπαταρία σας – δηλαδή την τάση της και τα volt.

Αν αφήσετε για αρκετό χρονικό διάστημα τη μηχανή σας χωρίς να κινηθεί, τότε θα πρέπει να την συνδέσετε σε έναν φορτιστή για να φορτίζει και να μην εκφορτιστεί!

Οι μπαταρίες έχουν διάρκεια ζωής που εξαρτάται από τους κύκλους φόρτισης, την χρήση τους, πόσες φορές θα εκφορτιστούν, κ.α.

Αν μια μπαταρία εκφορτιστεί τελείως, τότε ακόμα κι αν επανέλθει με ένα φορτιστή, η χωρητικότητά της δεν θα είναι η ίδια όπως πριν.

 

Έλεγχος φρένων και δίσκων

Οι μηχανές εξαρτώνται στο μεγαλύτερο βαθμό στα φρένα τους για να σταματήσουν – σε αντίθεση με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να επιβραδύνει και με τον κινητήρα – και γι’αυτό το λόγο πρέπει πάντα να είναι σε άριστη κατάσταση, έτοιμα για κάθε κίνδυνο.

Θα πρέπει να ελέγχετε τακτικά τους δίσκους των φρένων να είναι καθαροί και χωρίς βρωμιές και επίσης τα τακάκια σας να έχουν αρκετή πάστα. Ένα μεγάλο και παρατεταμένο φρενάρισμα μπορεί να «τελειώσει» τα τακάκια πολύ γρήγορα και να σας φέρει προ εκπλήξεως!

Η σωστή και τακτική συντήρηση σε μια μηχανή θα αποτρέψει πολλές δυσάρεστες καταστάσεις.

Στο asfaleies24.gr φροντίζουμε να έχετε την ιδανική ασφάλεια μηχανής και επίσης σας προτείνουμε να τη συνδυάσετε μαζί με οδική βοήθεια έτσι ώστε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο σε οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπίσετε, όπως πρόβλημα με τον κινητήρα, να μείνετε από μπαταρία ή οτιδήποτε σχετικό.